خرید دستمال آشپزخانه

دستمال آشپزخانه

خرید دستمال آشپزخانه

علاوه بر ابزارآلات و وسایلی که ما روزمره از آن‌ها در آشپزخانه استفاده میکنیم، دستمال‌ آشپزخانه نیز بسیار پر مصرف و کاربردی هستند. نظافت و پاکیزگی آشپزخانه امری بسیار مهم بوده که از طریق استفاده از دستمال‌ آشپزخانه و مواد نظافتی گوناگون صورت میگیرد. پس شناخت و انتخاب نوع مناسب آن‌ها میتواند در بهبود انجام کارهای شما بسیار حائز اهمیت و کمک کننده باشد.

نکات خرید دستمال آشپزخانه بسیار مهم و ساده هستند با اینکه شاید در نگاه اول وسیله‌‌ای نه چندان مهم به نظر برسد اما پس از خرید و استفاده از آن متوجه درجه اهمیت آن خواهید شد.

دستمال آشپزخانه

کاربرد دستمال آشپزخانه :

  • تمیز کردن سطح اپن، کابینت‌ها و میز آشپزخانه
  • نظافت سطوح داخلی یخچال و فریز
  • پاک کردن سطح گاز
  • خشک کردن میوه‌ها
  • نگهداری سبزی‌ها در یخچال
  • خشک کردن ظروف
  • تمیز کردن سفره
  • گرفتن رطوبت و خیسی کنار سینک
  • جا به جا کردن ظروف داغ و …

دستمال‌های آشپزخانه انواع مختلفی داشته که بهتر است برای خرید آن به نکاتی که در این مقاله آمده توجه کنید:

جنس  :

جنس دستمال آشپزخانه در عمر و دوام آن بسیار تأثیرگذار است.

 پنبه‌‌ای :

 نرمی زیادی داشته و به خوبی رطوبت و کثیفی را به خود جذب می‌‌کند و محدودیت کاربرد هم ندارد.

 جنس کتان :

 زبری بیشتری داشته و معمولا وقتی بخواهید لکه‌‌ها را به خوبی پاک کنید خریداری می‌‌شوند و البته که تنوع در طرح و رنگ آن نیز بیشتر است.

 جنس میکروفایبر: (microfiber)

یعنی از الیاف کوچک ساخته شده و برای غبارزدایی و تکه‌‌های مواد غذایی استفاده می‌‌گردد. البته لازم به ذکر است که دوام بسیار خوبی هم دارد.

نوع متریال دستمال :

دستمال‌هایی که برای خشک کردن ظروف و سطوح خیس مثل سینک آشپزخانه استفاده میشوند بهتر است از جنس پنبه ای باشند تا آب را به خوبی به خود جذب کنند. و یا اگر هدف شما مقاومت خوب در برابر شسته شدن است. ومیخواهید دستمالی بخرید که دوام بالایی داشته و بتوانید مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید، جنس‌های کتان و میکروفایبر گزینه‌های بهتری هستند.

دستمال آشپزخانه

سایز  :

در واقع دستمال‌هایی که بزرگتر هستند کارایی بیشتری دارند. زیرا میتوانید از آن‌ها برای پاک کردن انواع سطوح لبه تیز و گرد و یا صاف و زبر استفاده کنید. دستمال‌های سایز بزرگ نیز برای سطوح خیس ظرفیت خشک کنندگی بالاتری دارند.

ضخامت :

هرچقدر دستمالی که استفاده میکنید نازک تر باشد، در اثر شستشوی مکرر بیشتر آسیب دیده و زودتر از بین میرود. پس جنس ضخیم ارزش خرید بیشتری داشته و بیشتر برای شما کار خواهد کرد.

طرح و رنگ :

طرح و رنگ در زیبایی بصری آشپزخانه تاثیر بسیار مثبتی داشته و میتواند باعث شادابی و افزایش روحیه شما شود. معمولا جنس کتان تنوع بالایی در طرح و رنگ داشته و با هر محیطی سازگار و هماهنگ پذیر است.

خطر حساسیت پوستی :

دکتر بهروز باریک بین، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره توصیه می کند : پس از اینکه ظروف و سطوح را تمیز کردید دستمال ها را با آب و مایع شوینده خوب بشویید و بچلانید و در محلی قرار دهید تا کاملا خشک شود. خیس ماندن دستمال محلی برای سوار شدن میکروب ها و قارچ هاست و می تواند موجب انتقال آلودگی و عوامل بیماری زا شود. حتی بهتر است دستمال ها را قبل از هر بار استفاده بشویید و برای نگهداری نیز آنها را در جایی قرار دهید که هوا جریان داشته باشد.

فرق بین دستمال و حوله آشپزخانه :
دستمال آشپزخانه از جنس پنبه، میکرو فایبر و نخ است که از آن برای نظافت عمومی آشپزخانه، خشک‌کردن ظروف، دم‌کنی، نگهداری سبزی، نان و … استفاده می‌شود.

دستمال‌کاغذی آشپزخانه معمولاً به‌صورت لوله‌ای و رولی طراحی می‌شود و نسبت به مدل‌های دیگر دستمال‌کاغذی ضخامت بیشتری دارد.

حوله‌های آشپزخانه دارای پرزهای ریزی هستند که می‌توان برای پاک کردن آلودگی‌های سخت، آبگیری از روی ظروف و سطوح و … از آن‌ها استفاده کرد. حوله‌ها معمولاً جنس‌ لطیف‌تر و نرم‌تری نسبت به دستمال‌های آشپزخانه دارند. دستمال و حوله‌ی آشپزخانه هم به صورت تکی و هم به صورت ست با انواع دم‌کنی، دستکش فر، پیش‌بند و … تولید می‌شود


برای سفارش آنلاین انواع محصولات آشپزخانه ازجمله دستمال و حوله‌ی آشپزخانه می‌توانید به فروشگاه اینترنتی منسوجات خانگی مراجعه کنید. انواع محصولات بهداشتی و نظافتی، دکوراتیو و کالای خواب که می‌توانید با سفارش آن‌ها از یک خرید آنلاین مطمئن و دقیق لذت ببرید.

مدیر اجرایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *