روبالشی و تاثیر آن بر پوست و مو

روبالشی و تاثیر آن بر پوست و مو

روبالشی و تاثیر آن بر پوست و مو :

روبالشی وسیله‌ای پرکاربرد است که به دلیل تماس مستقیم با پوست صورت و موها بهتر است از انواع باکیفیت و مرغوب تهیه شود. روبالشی‌ها علاوه‌بر نرمی و لطافت باید طول عمر خوبی هم داشته باشند. چراکه نسبت به سایر لوازم اتاق‌خواب بیشتر شسته می‌شوند. برخی از روبالشی‌ها زیپی هستند که این قابلیت، استفاده و شستشوی آن‌ها را آسان تر میکند.

نظافت روبالشی :

طیف گسترده  و مختلف برای انتخاب یک روبالشی  باعث سر در گمی در انتخاب گزینه ی مناسب برای شما خواهد شد . در این مطلب با شما همراه می شویم تا انتخابی خوب و مناسب از روبالشی داشته باشید .اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که شما چه انتظاری از یک رو بالشی دارید. برای مثال اگر برای شما پاکیزگی و سلامتی مهم است ، بهتر است سراغ رو بالشی‌هایی از جنس الیاف ارگانیک بروید. این  رو بالشی‌ها از پارچه ها از نخ های ارگانیک ساخته می شوند و عاری از هر گونه ماده شیمیایی در بافت پارچه ی رو بالشی ها می باشد . اغلب رو بالشی‌های موجود در بازار از پارچه کتان تهیه می شود . البته امروزه پارچه هایی از جنس بامبو و ترکیب آن با سایر الیاف مثل کتان هم  برای تهیه رو بالشی استفاده می شوند .

روبالشی و تاثیر آن بر پوست و مو

اهمیت :

هر انسانی بطور میانگین 8 ساعت از شبانه روز سر روی بالش می گذارد. از این جهت میتوانید به اهمیت روبالشتی پی ببرید. انسان‌ها تقریبا یک سوم زندگی خود را در بالش سپری می کنند. پس باید مطمئن شویم بالش و روبالشتی که استفاده میکنیم آسیب و ضرری به ما نمیرساند.

چربی ، آرایش باقی مانده روی پوست صورت ، تعریق ، پوسته‌های سر و تمام دیگر آلودگی‌هایی که بدن انسان آن را تولید می کند ، جذب بالش شما می شود. تمام این آلودگی‌ها شبی پس از دیگری در بالش شما باقی می ماند . تصور این موضوع هم میتواند بسیار ترسناک باشد. شاید این بالش ظاهری تمیز داشته باشد ، اما در واقع اینطور نیست.

 

اگر سر شما در شبانه روز هفت تا هشت ساعت در تماس با بالش باشد ، یعنی ۲۱۰ تا ۲۴۰ ساعت در ماه . پس هیچ جسم دیگری تا این حد با پوست صورت برخورد ندارد. مشکل اینجاست که حتی اگر با یک بالش تمیز شروع کنید، بعد از یک یا دو روز ، باز هم روی بالشی پر از آلودگی و موجودات ذره بینی می خوابید.

روبالشی و پوست :

از آنجایی که این مواد در طول  شب با پوست شما در تماس هستند ، موجب گرفتگی منافذ و التهاب می گردند . به همین خاطر گاهی صبح ها متوجه چند جوش روی پوست صورت خود می شوید و یا حداقل در حال حمل باکتری هایی هستید که بعدا موجب بروز آکنه می شوند.

برای کاهش خطر بروز چنین مشکلی حداقل یک بار در هفته رو بالشی خود را بشویید . هر شب بالش خود را بچرخانید و روی سمت دیگر آن بخوابید ، هر شش ماه یکبار بالش یا رو بالشتی خود را تعویض کنید و قبل از رفتن به رختخواب دوش بگیرید .

روبالشی و تاثیر آن بر پوست و مو

 

تند شدن روند پیری پوست :

برخی از مطالعات اخیر رابطه‌ی بین خوابیدن به پهلو و یا روی شکم با ایجاد چین و چروک را ثابت می‌کنند. دانشگاه آکسفورد در ماه جون ۲۰۱۶ طی مقاله ای اعلام کرد وقتی افراد به پهلو و روی شکم می خوابند، فشاری که از طریق بالش به پوست صورت وارد می آید می تواند مشکلی به نام چین و چروک خواب را در پی داشته باشد. به بیانی دیگر ، نیروی جاذبه چهره شما را در بالش و برای ساعت ها در هم می کشد . به مرور زمان این چین و چروک‌های خواب ، به چین و چروک های دائمی تبدیل می شوند.

این مشکل با افزایش سن هم محتمل تر می شود و هم پیشرفت بیشتری دارد. زیرا در درجه‌ی اول با افزایش سن در طول شب خیلی جابه جا نمی شوید و بدن در یک حالت برای ساعت ها قرار می گیرد. دوم اینکه با پیر شدن ، پوست توانایی مقاومت در برابر فشار را از دست می دهد. پس جنس روبالشی انتخابی به دلیل تماس مکرر با پوست بسیار مهم خواهد بود.

جنس :

روبالشی‌های کتان یا پنبه ای یا هر نوعی که جاذب رطوبت باشد ، پوست صورت شما را خشک تر می کند .

اگر از روبالشی‌های ساتن یا ابریشمی استفاده کنید از ایجاد چین و چروک ممانعت خواهد کرد. چرا که پوست صورت به جای کشیده شدن روی آن، سر می خورد. این پارچه‌ها کمتر رطوبت پوست را جذب می کنند و کمتر باعث ایجاد چین و چروک می شوند. پس درهنگام خرید روبالشی به این نکته بسیار توجه فرمایید .

اخیرا روبالشی‌هایی متناسب با قسمت‌های استخوانی و گوشتی صورت تولید شده اند. به نحوی که فشاری روی قسمت‌های استخوانی صورت وارد نشود .

جالب است بدانید، دانشمندان  اخیرا موفق به طراحی  روبالشی‌هایی از جنس مس اکسید شده اند که که از مواد خاصی ساخته شده است. این مواد از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و پوست را جوانتر می کند. مس سلول های پوست را تحریک به تولید کلاژن می کند و بدین ترتیب پوست جوانتر می شود .

برای خرید روبالشی به سایت فروشگاهی منسوجات خانگی مراجعه کنید و درصورت داشتن هرگونه سوال با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

مدیر اجرایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *