راهنمای خرید پتوی مسافرتی

راهنمای خرید پتوی مسافرتی

راهنمای خرید پتوی مسافرتی :

در کنار تمام کالاهای مربوط به خواب، یکی از پرطرف‌دار‌ترین کالاها برای همه رده‌های سنی پتو است. پتو یا روانداز کالایی است که در گذر سال‌ها تغییرات زیادی در جنس، رنگ و بافت خود داشته و اولین پتوی مورداستفاده انسان‌ها از پوست حیوانات بوده است.یکی از انواع پتوها که نسبت به بقیه جدیدتر است پتوی مسافرتی است. این کالا به خاطر وزن پایین و حجم اندک به سرعت بین علاقمندان به سفر، کوهنوردان، طبیعت‌گردها، غارنوردها و بقیه مورد توجه قرار گرفت.

پتو مسافرتی شاید در ظاهر فقط برای استفاده در طول سفر و یا بهره گیری از آن به جای رواندازهای مهمانخانه‌ای باشد اما می توان از آن‌ها به سهولت در خانه نیز استفاده کرد.

این مدل از پتوها که امروزه در مدل‌های ساده و گل برجسته در بازار موجود و خودنمایی می‌کنند به سبب نرمی، گرمی و سبکی خود می توانند در خانه نیز مورد استفاده قرار گیرند و حتی از آن ها به عنوان روتختی نیز بهره گرفت.

پتوی مسافرتی

سایز پتوی مسافرتی :

اولین نکته ای که در خرید پتو مسافرتی باید به آن توجه کنید، سایز و اندازه آن است که معمولا شامل تک نفره و دو نفره می‌باشد.

در این خصوص شما باید با در نظر گرفتن قد و تعداد نفراتی که قرار است از این مدل محصولات برای گرم نگه داشتن خود در طول سفر و در محیط های خارج از منزل استفاده کنند، پتوی مناسب خود را بخرید.

اندازه برخی از پتوهای مسافرتی مناسب تخت بوده و به عنوان رو تختی تولید و فروخته میشوند. اندازه‌ی پتوهای مسافرتی براساس سن افراد استفاده کننده نیز متفاوت است. به عنوان مثال پتوهایی مناسب کودک و نوزاد و یا بزرگسال در بازار وجود دارد.

وزن :

وزن پتوهای مسافرتی موجود در بازار با توجه به جنس و بافت و اندازه آن متفاوت است. این پتوها اگرچه نسبت به پتوهای معمولی وزن سبک تری دارند اما در انواع خود نیز دارای وزن های متفاوتی هستند. از آن جایی که معمولا از این پتوها در مسافرت و به دلیل شستشوی آسان استفاده میشود بهتر است نوع سبک و کم حجم تر آن را انتخاب کنید تا برای شما کاربردی بوده و حمل آن آسان تر باشد.

جنس :

امروزه انواع پتوهای مسافرتی از جنس های مختلفی همچون: حوله ای، پشمی، پنبه ای، الیاف طبیعی، ژله ای و … تولید و وارد بازار می شوند که انتخاب هر یک از آن‌ها بستگی به سلیقه و نظر مشتری دارد.

با این حال یادتان باشد که اصل، اساس و فلسفه استفاده از پتو، گرم نگه داشتن شماست که به همین خاطر توجه به این عامل در کنار عدم ایجاد حساسیت محصول، باید بسیار برایتان حائز اهمیت باشد.

پتوی مسافرتی

نحوه شستشو :

اغلب پتوهای مسافرتی قابلیت شستشو با دست و ماشین لباسشویی را دارند. هرچه وزن پتو کمتر باشد شستن و خشک کردن آن نیز راحت تر و بی دردسر تر خواهد بود.

رنگ و طرح :

امروزه انواع و اقسام طرح‌ها و رنگ‌های پتوی مسافرتی در بازار وجود دارد. این تنوع به قدری زیاد است که ممکن است در انتخاب آن دچار وسواس و سردرگمی شوید. همه چیز بستگی به سلیقه خود شما دارد. اما به عنوان مثال اگر هدف شما پهن کردن روی فرش و مبل خانه برای جلوگیری از کثیف شدن است بهتر است رنگ‌های تیره آن را انتخاب نمایید تا در اثر استفاده کمتر کثیفی و چرک را نشان دهند.

گرمایش پتو :

برخی از افراد تصور می‌کنند هرچه پتو ضخیم‌تر باشد، گرمای بهتری دارد درحالی‌که این تصور غلط است. درواقع میزان گرمایش و عایق بودن به جنس پتو وابسته است. پتوی مسافرتی می‌تواند بسیار نازک با بالاترین میزان گرما‌دهی باشد. دقت کنید که پتو را برای چه فصلی و در کدام منطقه جغرافیایی می‌خواهید استفاده کنید. نوع آب و هوا در انتخاب پتو تاثیر به سزایی دارد. برخی از پتوهای مسافرتی چهار فصل هستند که می‌توان آن‌ها را در تمامی فصول مورداستفاده قرار داد. این پتوها برای شما کاربردی تر خواهند بود.

 

قیمت :

این نوع پتوها نسبت به پتوهای معمولی قیمت کمتر و به صرفه تری دارند. بسته به جنس، سایز و برندی که پتو را تولید کرده است، این مدل از رواندازها می توانند با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در بازار عرضه به فروش برسند. البته ممکن است در بازار مدل‌هایی نیز وجود داشته باشد که قیمت آن‌ها در این بازه قرار نگیرد.

برای خرید انواع پتوهای مسافرتی میتوانید به سایت فروشگاهی منسوجات خانگی مراجعه کنید و با کارشناسان ما جهت مشاوره در ارتباط باشید.

مدیر اجرایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *